OPI – Emotions

Kollektion: Mariah Carey Holiday Collection, Julen 2013
Utskickat i recensionssyfte

Förra lördagen tog jag fram Emotions med inställningen; det här kommer jag inte att gilla. Jag trodde i min enfald att det här skulle vara ett svart krämlack med sandstruktur. Det jag inte hade en aning om var att det här innehåller små svarta glitterhexagonaler som gnistrar diskret i lacket. Inte så att det syns tydligt men det glimrar liksom till. Så, inte enbart matt och halvtråkigt. Rätt coolt. Så ja, jag gillar det här starkt. Har läst blandade reaktioner angående det här lacket men jag hör till dom som tycker om det här.

Lacket är inte speciellt lockande på bilder, det kan jag lova er. Men irl är det väldigt fint.

Applicering: Lite lurigt att måla med men det går fint om man är försiktig. Ganska rinnigt. Jag använde tre lager och det har normal torktid. 

 

English:

Mariah Carey Holiday Collection, Holiday 2013
Sent for review

I didn’t think I would like this at all. I thought that this was an ordinary black creme with sand finish. The thing is, this contains black glitter hexagonals that glistens in this matte polish. I really came to like this.

In the pictures it looks kinda flat but it’s nicer irl. I can promise you that.

Application: Runny formula but it works fine if you are careful. Three coats and normal dry time.

 

OPI - Emotions 02

OPI - Emotions 03

OPI - Emotions 05

OPI - Emotions 06

OPI - Emotions 07

OPI - Emotions 08

 

6 reaktioner på ”OPI – Emotions

  1. Damn you Pamsan! Nu måste jag ju ha detta också trots att jag redan avskrivit det från ”vill ha”-listan. Dina swatcher får mig alltid på fall! 😛

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!