Depend – 4047 Two Beat Turquoise

Kollektion: Metallic, Hösten 2014
Utskickat i recensionssyfte

Idag är det Blå Måndag och det är Emelie på makeupbyblowfish som håller ställningarna när Tove har en paus.

Jag har ett lite annorlunda inlägg idag. Jag har experimenterat lite med olika finishar. Jag började med att lacka två lager av Depend Two Beat Turquoise. Jag upplever det mer som mellanblått än som turkos men det är en väldigt fin nyans av blått.

Eftersom det är metallic-finish är penseldragen svåra att undvika. Det ser värre ut på bild.

Applicering: Lättapplicerat. Täcker med två lager och torkar normalsnabbt.

Först lite bilder på lacket som det ser ut utan några experiment. Mer text kommer efter bilderna.

 

Translation:

Metallic Collection, Fall 2014
Sent for review

Now it’s back to a normal week and I have blue nails since it’s Blue Monday. Emelie is the host while Tove is having a break.

I have a blue metallic to show you today. Very nice shade but some brush strokes. Nothing to worry about really. It’s a metallic so it’s hard to avoid.

Application: Two coats and good application. Dries rather quickly.

Now, I had to try something more. More info after some pics…

 

Depend - 4047 Two Beat Turquoise 04 Depend - 4047 Two Beat Turquoise 05Depend - 4047 Two Beat Turquoise 02 Depend - 4047 Two Beat Turquoise 03 Depend - 4047 Two Beat Turquoise 07 Depend - 4047 Two Beat Turquoise 08Depend - 4047 Two Beat Turquoise 01

 

För ganska längesedan såg jag ett tips på en blogg. Kommer inte ihåg vilken blogg det var. Hon hade lagt ett matt topplack på ett metallic-lack och sedan återigen lagt på ett vanligt topplack. Helt plötsligt var de värsta penseldragen borta. Så jag testade att lägga ett lager OPI Matte Top Coat över Two Beat Turquoise. Men wow! Assnyggt. Det här måste jag nog testa på alla metallic-lack framöver. Tänker direkt på Temperani Nails som alltid avslutar sina swatches med matt överlack. Kolla in hennes fantastiska blogg. Det är en order. 🙂

 

Translation:

I red a blog that once tipped about using a matte top coat over brush strokey polishes and then put a shiny top coat on for a shiny more even look. So, I put one coat of OPI Matte Top Coat over Two Beat Turquoise. Wow. Love how it turned out. It looks like satin.

 

Depend - 4047 Two Beat Turquoise matte 01Depend - 4047 Two Beat Turquoise matte 02 Depend - 4047 Two Beat Turquoise matte 04 Depend - 4047 Two Beat Turquoise matte 03 Depend - 4047 Two Beat Turquoise matte 02Depend - 4047 Two Beat Turquoise matte 05

Jag älskade verkligen detta som matt men ville även se vad som hände när jag målade på ett glansigt överlack. Det förändrades till ett skimmerlack. Riktigt snyggt det också men metallic-effekten försvann. Visst är det kul att man kan leka så här med olika finishar. Jag fördrar detta som matt. Vad föredrar ni?

 

Translation:

I really like this matte but I was curious about how this would look shiny again. I put one coat of top coat and it turned to a shimmer. Very nice but the metallic effect disappeared. I think I prefer this matte. Which look do you like best?

 

Depend - 4047 Two Beat Turquoise shiny 01 Depend - 4047 Two Beat Turquoise shiny 02 Depend - 4047 Two Beat Turquoise shiny 03 Depend - 4047 Two Beat Turquoise shiny 04

 

 

4 reaktioner på ”Depend – 4047 Two Beat Turquoise

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!