Spell Polish – No Place Like Home

Kollektion: Magichromes
Utskickat i recensionssyfte

Nu ger jag upp. Jag har försökt att fånga denna skönheten på alla möjliga sätt men det går bara inte. Blir så sur. Jag har testat i dagsljus (dock väldigt mörkt dagsljus), i olika typer av inomhusbelysning men det är assvårt att fånga skiftningarna.

Lacket är i vissa ljus starkt lysande grönt och växlar snabbt till en mer dämpad mossgrön som går över till gråtonad guld. Eller är det lila? Rosa? Ja, det är verkligen vackert och kul att titta på. Men, omöjligt att fota. Önskar så att jag kunde visa er skönheten på ett rättvist sätt. I skugga kan man se att det skiftar starkt mellan grönt och lila. Fränt.

Lacken finns att köpa på etsy: Spell Polish

Det är ju Grön Onsdag och därför visar jag grönt igen. Karin ska ni såklart besöka om ni vill se mer grönt idag.

Applicering: Aningens tjock formula men lättapplicerad. Torktiden är liiite seg men det är värt väntan. (Provade visserligen inte detta med snabbtorkande överlack). Tre lager för täckning.

 

Translation:

Magichromes Collection
Sent for review

Ok, I’m so sorry. Sorry that I couldn’t capture the real beauty here. No Place Like Home is gorgeous but impossible to capture. I have tried to take photos in many different lights. Indoor lighting and daylight, very dark daylight I’m afraid.

Anyways, this is so gorgeous. It goes from bright medium green to muted green and to goldish-purplish-pinkish-something. I mean, you have to see this irl. In shadow it’s totally, totally awesome.

You can buy Spell Polish here.

Since it’s Wednesday it’s also Karin’s Green Wednesday so of course my nails are green today.

Application: The formula is a bit thick but still easy to apply. Three coats and a bit slow drytime. (Did not try this with fast drying top coat, though).

Spell Polish - No Place Like Home 02 Spell Polish - No Place Like Home 05 Spell Polish - No Place Like Home 06 Spell Polish - No Place Like Home 08 Spell Polish - No Place Like Home 16 Spell Polish - No Place Like Home 19 Spell Polish - No Place Like Home 21 Spell Polish - No Place Like Home 22 Spell Polish - No Place Like Home 25 Spell Polish - No Place Like Home 26 Spell Polish - No Place Like Home 30 Spell Polish - No Place Like Home 34

 

7 reaktioner på ”Spell Polish – No Place Like Home

  1. Pingback: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!