Peggy Sage – Green Illusion

Kollektion: Holo’ Style

Har ni hört talas om Peggy Sage? Min kollega pratade om att hon hade testat en nagelolja av märket Pegga Sage så jag använde vår kära vän Google för att ta reda på mer. Jag hamnade då på en sida som heter Bon Visage. Det var ett tag sedan men för någon vecka sedan kom jag ihåg att jag besökt sidan och gick in på nytt. Deras bilder såg så lockande ut så jag beställde fyra lack. Tre holografiska och ett guldglittrigt. Tyvärr var bilderna väldigt missvisande. Det gröna holot t. ex. såg olivgrönt ut på bild men när jag fick se det i verkligheten så såg det bara helt vanligt ljusgrönt ut, som många andra gröna holosar.

Det är ju ändå alltid kul att testa nytt. Flaskorna gillar jag. De är rejäla och känns lite lyxiga. Penseln är inte heller illa pinkad. Lagom storlek och inte sladdrig eller ojämn.

Så denna gången firar jag Skimmerskuggans holofredag med ett för mig nytt märke. Green Illusion är blekt grönt med fin holoeffekt. Den är dock inte jättegalen. Den påminner lite om effekten i Depends hololack. Fint men inget ni behöver springa benen av er för. De ligger på 65 kr så det är ju inte hutlöst dyrt i alla fall.

Applicering: Holosjukt. Testade först utan Aqua Base. Fail. Testade med, lättare. Tre lager på bilderna och torktiden är ganska snabb. Det här gjorde sig verkligen med topplack.

 

English: 

Collection: Holo’ Style

Here’s a brand I haven’t tried before. I just had to buy some holos from this brand but when they arrived I was disappointed. They looked nothing like the pictures on the website. :/

It’s always fun to try new things, though and Green Illusion is ok. I show you this today since it’s Skimmerskuggans holofriday. It’s pale and green with beautiful rainbow. Not in your face but it’s absolutely there.

Application: I really needed the Aqua Base for this one. Three coats and rather fast dry time.

 

Peggy Sage - Green Illusion 01

Peggy Sage - Green Illusion 02

Peggy Sage - Green Illusion 03

Peggy Sage - Green Illusion 04

Peggy Sage - Green Illusion 05

Peggy Sage - Green Illusion 06

 

10 reaktioner på ”Peggy Sage – Green Illusion

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!