Gina Tricot – Candy Pink (United In Pink)

Pink_ribbon2.png

Helena och jag förtsätter med rosa naglar. Vi har fnissat lite åt att just vi, som är så lite rosa man kan bli, är värdar för denna veckan. Men det är så viktigt att uppmärksamma bröstcancer så då bryr vi oss inte om vad vi har för favoritfärg. Och det finns ju faktiskt massvis med vackra rosa därute. Det har jag sett hittills den här veckan.

Här kan du bidra:

http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/Ge-en-gava/

Jag kommer att skänka en slant. Kanske blir det inte mer än 50 kr och det kan kännas fjuttigt men det är bättre än inget. Om alla vi som är med i United In Pink skänker 50 kr var blir det ganska mycket pengar. För vi är många som deltar och det är så himla roligt att se.

Nu ska vi kika på dagens rosa naglar.

Man kan ju undra varför jag envisas med att köpa rosa lack när jag inte är galen i rosa men ibland trillar ett och annat sött rosa lack ner i varukorgen. Candy Pink köpte jag eftersom det har skimmer i guld. Ja, då är jag ganska lättflörtad. Själva basfärgen är ganska ljus rosa, dock en nyans mörkare än mina bilder visar. I flaskan har vi massvis med tydligt guldskimmer men det syns knappt på nageln, tyvärr. På håll ser det ut som ett rosa krämlack, rätt upp och ner.

Jag gillar det mer än jag trodde men det känns ovant med den här typen av rosa på mina naglar. Det är liksom übersött. Däremot kan det bli coolt om man har svart och rockig klädstil till. Då drar man ner det söta en skvätt och det tycker jag känns bra. 🙂

Applicering: Helt ok för att vara ljusrosa. Jag har använt tre lager och det blir en relativt jämn och fin finish. Det första lagret blir lite ojämnt men vid tredje ser det bra ut. Torktiden är lite seg.

 

English:

Me and Helena continue showing pink nails. United In Pink we are. 🙂

Candy Pink is the cutest pink creme with shimmer in gold that doesn’t show that well on the nail, That’s a shame. I love golden shimmer. Now, it just look like an ordinary pink creme. It’s a bit darker in person. My pictures show it a bit pale.

I feel strange wearing a cute pink like this but I think if you wear black you mute the cutiness of this polish.

Application: Good for being a light pink. Three coats and a bit long dry time. First coat looks uneven but after the third it look great.

 

Gina Tricot - Candy Pink 01

Gina Tricot - Candy Pink 02

Gina Tricot - Candy Pink 03

Gina Tricot - Candy Pink 04

Gina Tricot - Candy Pink 05

13 reaktioner på ”Gina Tricot – Candy Pink (United In Pink)

  1. Synd på det guldiga skimmret som verkligen var snyggt i flaskan. Jag gillar dock bubbelgumsrosa så den är fin även utan 🙂
    Många bäckar små med bidragen, om alla är med så blir det ju förhoppningsvis skillnad ändå.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!