KIKO – 645 Burgundy

Kollektion: Sugar Mat

Igår var vi på ett underbart bröllop. Paret vigdes vid sjökanten och vädret var perfekt. Vackert! Jag bar Darling Diva’s Little Red Corvette så det får ni snart se på bloggen. Idag ska jag dock blogga om ett annat fint lack.

Åååååh, så fint det här är, alltså! Sugar Mat bestod/består av 16 lack med sandfinish. 8 av dessa är glittriga och jag har nästan alla. Jag blev så tagen när jag såg bilder av kollektionen att jag jagade lacken ett bra tag. Ninja Polish hade lacken men den sidan är tyvärr nedstängd nu och jag tror att det kan bli svårt att få tag på kollektionen. Skulle ni mot förmodan ramla på det här lacket så köp!

Burgundy är ett helt unikt sandlack. Rödbruntonat med massa guldglitter. Fantastiskt fint i solen. Jag bar först två lager men bättrade på det med ytterligare ett lager dagen efter innan jag fotade. Bäst ser det egentligen ut med två lager.

Och förlåt för dagens bildspam. Hade svårt för att välja ut bilder idag. 🙂

Jag blev även nyfiken på hur det skulle se ut med överlack så det testade jag. Helt bedårande. Kunde knappt sluta titta på naglarna faktiskt.

Applicering: Två lager, lättlackat och torkar snabbt.

 

Translation: 

Sugar Mat Collection

Yesterday we attended a beautiful wedding that took place by a lake. So romantic. I wore Darling Diva’s Little Red Corvette and I will post about that gorgeous polish tomorrow. Today I have another amazing polish to show you.

Burgundy is part of the Sugar Mat collection that was limited edition. If you have the opportunity to buy this, do it!

It has a red brown shade and lots of golden glitter. Awesome in the sun. I also tried this with top coat. Maybe that is even more stunning.

Application: Perfect application, two coats and good dry time. (In the pics there are three coats since I did take photos of this the day after and I felt that I wanted it to look as good as possible.)

 

KIKO - 645 Burgundy 02

KIKO - 645 Burgundy 03

KIKO - 645 Burgundy 06

KIKO - 645 Burgundy 07

KIKO - 645 Burgundy 08

KIKO - 645 Burgundy 09

KIKO - 645 Burgundy topplack 01

KIKO - 645 Burgundy topplack 03

KIKO - 645 Burgundy topplack 05

KIKO - 645 Burgundy topplack 06

KIKO - 645 Burgundy topplack 07

KIKO - 645 Burgundy topplack 08

KIKO - 645 Burgundy topplack 10

KIKO - 645 Burgundy topplack 11

 

6 reaktioner på ”KIKO – 645 Burgundy

  1. Åhhhh wooow! Det här måste jag bara skaffa, det är precis min färg och sen älskar jag ju sandlack, underbara bilder har du också tagit. 🙂
    Går det inte att få tag på via KIKO’s hemsida tro?

  2. Ping: Best of 2014 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

