Delush Polish – Misty Day

Kollektion: Scream Supreme Collection

Äntligen är jag med på Karins Gröna Onsdag. Känns som evigheter sen. Och jag har inte vilket lack som helst att bidra med. Detta var förresten min påskaftonsmanikyr.

Misty Day är min favvokaraktär i tredje säsongen av American Horror Story. Jag bara älskar henne. Hon är en hippiehäxa, skulle man kunna säga och en gullig människa.

Lacket är fantastiskt. Helt underbart. Basen är mossgrön jelly och lacket innehåller massor av olika glitter i olika färger. Mest är det grönt och rosa glitter men det finns även blått, guld och vitt. Några är runda och några är fyrkantiga. Jag hade dock stora problem med att få med de stora rosa cirkelglitterbitarna. Någon som har tips på hur man gör bäst? Hade flaskan upp och ner ett tag innan för att glittret skulle flyta upp men det hjälpte inte. Nåja, det är ändå sjukt fint, så det gör inte så mycket.

Applicering: Förutom fiskandet så är det väldigt lätt att lacka med och täcker bra med tre lager. Torkar snabbt gör det också och man klarar sig med ett rejält lager av topplack.

 

Translation:

Scream Supreme Collection

Yay, a post on Karin’s Green Wednesday. At last. Feels like forever since I participated on Green Wednesday.

This amazing polish was my Easter mani. I. LOVE. IT! I love Misty Day in the third season of American Horror Story as well. Such sweet person. Anyways, Misty Day is a mossy green jelly and consists of a lot of different glitter in different colors. Green, pink, blue, white and gold.

I had trouble getting the larger pieces from the bottle and ended up with just a few of those. Looks good anyway but I wish I could get more of those on the nails.

Application: This is easy to apply and I used three coats. It dries fast. The only thing that bothers me is the fishing.

 

Delush Polish - Misty Day 01 Delush Polish - Misty Day 08 Delush Polish - Misty Day 13 Delush Polish - Misty Day 14Delush Polish - Misty Day 05 Delush Polish - Misty Day 09 Delush Polish - Misty Day 10 Delush Polish - Misty Day 11

 

 

6 reaktioner på ”Delush Polish – Misty Day

  1. Pingback: Deltagare Grön Onsdag | Vacker & Underbar

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!