Ride My Whistle Jelly Sandwich

China Glaze – Ride The Waves (Summer Neons, Sommaren 2012)
OPI – Pirouette My Whistle (NYC Ballet Soft Shades Collection, Våren 2012)

Hur jag än försökte komponera en bra titel till denna macka så blev det snuskigt eller så lät det bara fel. Jaja, Ride My Whistle fick det bli även om titeln är tveksam. :/

Jag hade tänkt blogga som sjutton i helgen men det blev tvärt om. Nu ska jag försöka få till ett Nail Art Sunday-inlägg i alla fall. Det är nog typ första gången. 🙂 Ride The Waves är ett kungsblått jellylack som jag var sådär sugen på. Har läst att många varit besvikna på det så jag tänkte att jag skulle använda det till en macka. Ska jag vara ärlig så har jag funderat på denna kombinationen länge.

Jag började med ett lager Ride The Waves. Formulan var inte så dum. Ganska lätt att hantera och jag tror att detta skulle se riktigt bra ut efter tre lager. Nu blev andra lagret istället det vita glitterlacket Pirouette My Whistle. Sen ytterligare ett lager Ride The Waves och ett avslutande lager med glitterlacket. Visst blev det fint? Båda lacken var lätta att måla med och efter ett lager snabbtorkande överlack torkade det fort.

English:

China Glaze – Ride The Waves (Summer Neons, Summer 2012)
OPI – Pirouette My Whistle (NYC Ballet Soft Shades Collection, Spring 2012)

I tried to figure out a title for this jelly sandwich but it turned out dirty in every combination. Sorry ‘bout that. Ride The Waves is a royal blue jelly and I have been curious about this combo for a long time. I started out with one coat of Ride The Waves. Good formula and I think this would look great after three coats. Instead I used one layer of Pirouette My Whistle (the white glitter), then one layer of Ride The Waves and I finished with one layer of Pirouette My Whistle. Doesn’t this looks great. I ended with a fast drying top coat and it dried fast. Both polishes have great qualities.

 

 

27 reaktioner på ”Ride My Whistle Jelly Sandwich

  1. Pirouette the waves kanske? 😉 Inte lika pervo iaf 😉 Men jag kan inte låta bli att tänka på porr varje gång nån skriver om sandwich ändå, skadad? Mycket fint hursomhelst, trots att jag inte gillar blått så mycket :))

  2. Pingback: China Glaze Summer Neons Summer 2012 « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!