NailArt Sunday: Seventies Dots

Igår var det fullt upp men idag har jag inte haft något planerat så jag satte mig ner och pysslade med mina nya dotting tools. Jag ville göra något sjuttiotalsinspirerat och googlade runt lite på nätet. Jag hittade en tapet som liknade mitt resultat.

Varför jag gör prickar idag beror på att det är Lelas NailArt Sunday och temat är just prickar vilket ju var väldigt passande då jag precis fått hem verktygen. Det är första gången jag gör en hel manikyr med prickar och jag slås över hur enkelt men galet roligt det här var. Resultatet ser ju ganska proffsigt ut trots att jag är ett blåbär gällande nailart. Ni som inte skaffat er dotting tools, gör det. Det är hur kul som helst.

Min största inspirationskälla när det kommer till prickar är My Nail Polish Online. Hon är expert.

Jag använde China Glaze For Audrey som bas. Sedan gjorde jag prickarna med China Glaze Snow, Diamond Cosmetics Don’t Teal My Heart Away och Gina Tricot Azure Blue.

Vad tycker ni? Visst får man lite sjuttiotalsvibbar av det här? 🙂

 

English:

It’s Lela’s NailArt Sunday and today dots it’s the thing. I used China Glaze For Audrey as base, then I did the dots with China Glaze Snow, Diamond Cosmetics Don’t Teal My Heart Away and Gina Tricot Azure Blue. I have to say, dotting is a fun way to do nail art. Easy and fun and my biggest inspiration is My Nail Polish Online.

 

Seventies dots 03

Seventies dots 01

Seventies dots 04

Seventies dots 05

Seventies dots 07

Seventies dots 08

Seventies dots  06

 

37 reaktioner på ”NailArt Sunday: Seventies Dots

  1. Suveränt härligt prickig manikyr! Alla borde ha dottingtools. Det är så grymt kul och enkelt att fixa till manikyren lite extra på det här sättet.

  2. Precis som Mrs Data hade jag föreställt en manikyr i brunt, oranget och någon smutsig grön. Väldig tacksam att de blev blå färgskala istället:) Väldigt tjusigt och bra jobbat så där första gången:)

  3. Vad fint det ser ut! Du är ju skitbra, rent ut sagt! Jag har massor av dotting tools men jag är inget bra alls på det här med prickar…

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!