Depend – 2054 Glistening Green

Kollektion: Mirage, Våren 2013
Utskickat i recensionssyfte

Idag är det Lillördag. Gött. Snart helg igen alltså. Dessutom är det Grön Onsdag, Karins fina idé. 🙂 Jag hade många gröna som jag ville ge mig på men det fick bli det gröna i Mirage-kollektionen. Miragelacken ska vara metallic, enligt Depend, men jag håller med Sminkan om att de här ser ut som foil. Det är ju bara positivt då jag älskar foillack. Jag har inget liknande foillack i den här härliga nyansen av grönt. Blek, kall, grön med en guldig känsla men det kan vara så att det lurar ögat. Egentligen kanske det är silver. Jag kan inte bestämma mig.

Det lyser och blänker om naglarna och jag trivs jättebra i denna våriga nyans. Mycket bättre än Fairy White.

Applicering: Helt ok men kanske lite för trögflytande för min smak. Två-tre lager beroende på tjocklek och det torkar fort.

 

English: 

Mirage Collection, Spring 2013

Once again it’s wednesday and nowadays that means Green Wednesday and that is thanks to Karin. Today I’ll show you the light green in Mirage. This one is a foil with a pale green shade that I really like. So perfect for spring.

Application: Ok formula but a little too this for my taste. It covers in two-three coats and dries really fast.

 

Depend - 2054 Glistening Green 01

Depend - 2054 Glistening Green 02

Depend - 2054 Glistening Green 03

Depend - 2054 Glistening Green 05

Depend - 2054 Glistening Green 06

Depend - 2054 Glistening Green 07

24 reaktioner på ”Depend – 2054 Glistening Green

  1. Pingback: Vacker & Underbar » Grön onsdag: Hare – Heat Plague

  2. Ja jäklar… temadag igen. Jag glömde det. Jag visar i och för sig också det här nu på kvällskvisten men bara för att jag vill få ut inlägg innan de blir för gamla. 😀

  3. Pingback: Depend Mirage Collection Spring 2013 Summary | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!