CrowsToes – Bunny Slope

Senast, när jag fick hem lack från Norway Nails att recensera var det just Bunny Slope som mina ögon landade på. Lacket är så mysigt att titta på. Fluffigt och mysigt, på något sätt. I lacket är det främst vitt ”glitter”. Men de glittrar inte. Vad kallar man den typen av partiklar egentligen. Jag har inte Floam och den typen av lack sedan tidigare men bitarna i lacket påminner om den typen. Vitt och plastigt. Ungerfär som alla featherlacken men i små prickar istället för strängglitter. Att jag bloggar nagellack är ju helt ologiskt egentligen, haha. Att förklara är inte min starka sida.

I alla fall, i det vita, dominerande ”glittret” finns även prismatiskt glitter och silverglitter om jag ser rätt. Riktigt annorlunda och kul. Jag tänker snö och isigt gnister. Allt detta simmar i en klar bas.

Jag har använt det på egen hand men det skulle vara spännande att testa detta över en annan färg som silver eller svart. Kan bli en kul effekt.

OBS OBS! Just nu har Wenche ett supererbjudande i webshoppen. Fram till 29/8 är det 25% rabatt eftersom Norway Nails firar 2500 likes på Facebook. Passa på. 🙂 Använd bara koden FACEBOOK2500.

Applicering: Jag har använt tre tjocka lager. Inget annat än vanligt baslack i botten. Täcker väldigt bra så att man kan använda det på egen hand och det torkar normalsnabbt. Enkelt att måla med men man får jobba lite med att få med lacket på sidorna. I alla fall på mina kupade naglar.

 

English:

When I got the latest delivery from Norway Nails for review I immediately fell for Bunny Slope. So cute. Now, I’ve tried it and I still love it. It has glitter in white, silver and some glitters are prismatic. Interesting and wintery. Looks like snow a cold and icy day. The white glitters reminds me of the type that are in for example Floam.

I used three coats on it’s own and I also think this could look cool over silver or black. I have to try that some day.

Application: Good formula and coverage in three coats. The dry time is normal.

 

CrowsToes - Bunny Slope 01

CrowsToes - Bunny Slope 02

CrowsToes - Bunny Slope 03

CrowsToes - Bunny Slope 04

CrowsToes - Bunny Slope 05

CrowsToes - Bunny Slope 06

 

14 reaktioner på ”CrowsToes – Bunny Slope

  1. Pingback: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!