China Glaze – When Stars Collide

Kollektion: Hologlam, Våren 2013

Jippikajej! Det är fredag idag och det är ju så himla gött. Jag firar med holo idag och det känns som evigheter sen. Detta vet väl alla vid det här laget men det är ju Kerstin som har hand om holofredagarna så hälsa gärna på henne någon gång under kvällen för fler regnbågsgodingar.

When Stars Collide är ju alldeles görsnyggt. Ett vampigt hololack med en underbar nyans. Mörkt plommonlila med härlig lyster tack vare holoeffekten. Inte en helt crazy regnbåge men sofistikerad och mjuk.

På tal om ingenting. Jag pratade med mamsen tidigare idag eftersom de har kommit hem efter en veckas semester på Kreta. Den här gången har mina päron köpt 12 lack till mig. 12 lack?! Jag höll på att trilla av stolen jag satt på när jag hörde detta. Undrar hur den högen ser ut? 🙂

Applicering: Skumt. Det här var väldigt tjockt och segt. Inte alls som de andra. Jag lade två lager över Nfu Oh Aqua Base och det hade ingen holosjuka. Det var ändå lite lurigt att måla med tack vare att det var segt. Torktiden är snabb.

 

English:

Hologlam Collection, Spring 2013

Jippikayey, it’s friday! I’m celebration this by wearing holo and what a gorgeous holo. It’s, by the way, Skimmerskuggan’s holofriday so don’t forget to visit her as well later today.

When Stars Collide is a vampy holo in a beautiful shade. Dark plum and nice and sophisticated holo effect. I love this.

Application: This was weird. Thick and almost gluey formula. I put two coats over Nfu Oh Aqua Base and there was no holo sickness. Dries quick.

 

China Glaze - When Stars Collide 03

China Glaze - When Stars Collide 05

China Glaze - When Stars Collide 06

China Glaze - When Stars Collide 07

China Glaze - When Stars Collide 08

China Glaze - When Stars Collide 09

 

12 reaktioner på ”China Glaze – When Stars Collide

  1. Fabulous polish – yes I have this one too – your pictures are great!
    Music: (Even Swedish this time, though ebm rather than metal): Covenant: Dead Stars

  2. Oh jag älskar holo-lack 🙂
    Jag har Get Outta My Space och det har ordentliga ”bågar” 🙂
    Måste nog köpa detta för färgen är ju helt underbar 🙂

  3. Pingback: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!