H&M – Mermaid

Idag är det Karins Gröna Onsdag och tanken var att visa Depend 392 från vårkollektionen men så kom jag på att jag hade Mermaid från H&M och det såg ut att göra sig bra över Depend 392. Visst vill vi hellre se lite glitter idag? Dependlacket kommer upp en annan dag.

Mermaid är ett glitterlack med klar bas och glitter i grönt och blått. Det är mestadels grönt. Jättefint i flaskan och helt ok över Depend-lacket. Kanske hade det varit ännu snyggare över svart? Får testa någon gång när andan faller på. Det är en skvätt grönare i verkligheten.

Applicering: Enkelt att måla med men skirare än jag anade. Här har jag två lager. Har svårt att tro att det är lätt att bygga upp på egen hand. Det torkar snabbt och gör sig bäst med överlack.

 

Translation:

Today we have Karin’s Green Wednesday and I will show you a glitter from H&M. At first, my thought was to show you Depend 392 but then I remembered I had this glitter in my stash that I hadn’t tried yet. I put two coats over Depend and this is what I got. Mermaid is a beautiful glitter in a clear base with glitter in both blue and green. Now I’m curious how this would look like over black.

Application: Easy to apply but rather sheer. This is two coats. It dries fast and look best with top coat. I guess this works best as layering.

 

H&M - Mermaid 06

H&M - Mermaid 07

H&M - Mermaid 01

H&M - Mermaid 04

H&M - Mermaid 03

H&M - Mermaid 02

 

6 reaktioner på ”H&M – Mermaid

  1. Pingback: Depend – 392 | ClawsInColor

  2. Pingback: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!