Gina Tricot – Berry Glitter (United In Pink)

Då var det äntligen dags för en vecka med rosa manikyrer. Jag gick igenom min otestade hög av lack och hittade en hel del rosa lack faktiskt. Det ska bli kul att bära lite rosa för det händer lite för sällan hos mig.

Lacky Corner är värd för United In Pink och hon har börjat starkt med en underbar manikyr, Ni måste in och kika. United In Pink innebär att vi vill uppmärksamma rosa bandet och bröstcancer. Jag kan erkänna att jag glömmer av det där med att kontrollera mig själv. Det är något jag ska göra när jag tar en dusch om en stund. Det tycker jag att alla ska göra idag. Undersök, kläm och känn. ❤

Jag skrev igår att det var dags för sockersött hela veckan lång. Jag fick en kommentar av Zara som driver den eminenta bloggen Traces of Polish att rosa inte alltid betyder sockersött. Hon har ju helt rätt i det. 🙂 Missa inte Zara’s blogg. Hon är sjukt duktig på nail art.

Till mitt bidrag som faktiskt inte är sådär gullenutt. Jag har haft ett glitterlack från Gina ett bra tag som innehåller hexor i rosa, lila och blått samt mikroglitter i en klar bas. Jag valde att lägga två lager över svart. Det blev riktigt tjusigt. Och vet ni vad? Det är ju blått i detta också så jag passar även på att delta i Emelie’s Blå Måndag. Woohoo.

Eftersom jag har fått dille på att använda matt överlack så var jag tvungen att testa det här också. Men lägg ägg! Det blev ju så fränt. Jag är riktigt nöjd med dagens naglar.

 

Translation:

This week it’s time for United In Pink. Lacky Corner is hosting this important week which is all about breast cancer awareness.

Yesterday I wrote that pink is only cute and sweet but I was wrong. Pink can be cool and edgy too. Zara commented on my blog about this and she is so right.

I have a manicure today that’s not very cute but instead really cool. I put two coats of Berry Glitter over black. Berry Glitter consists of pink, purple and blue hexagonals and micro glitter in a clear base. It fitted perfectly over black. And since I’ve been mattifying things lately I couldn’t resist doin’ it here as well. I love it both way.

And…since it’s also blue glitter here I will also participate in Emelie’s Blue Monday. Yay!

 

Gina Tricot - Berry Glitter 01 Gina Tricot - Berry Glitter 02 Gina Tricot - Berry Glitter 03 Gina Tricot - Berry Glitter 04 Gina Tricot - Berry Glitter 05

 

And here it is matte. Oh, how I love it this way!

Gina Tricot - Berry Glitter matte 01 Gina Tricot - Berry Glitter matte 02 Gina Tricot - Berry Glitter matte 04 Gina Tricot - Berry Glitter matte 06 Gina Tricot - Berry Glitter matte 07 Gina Tricot - Berry Glitter matte 08 Gina Tricot - Berry Glitter matte 09 Gina Tricot - Berry Glitter matte 10

 

6 reaktioner på ”Gina Tricot – Berry Glitter (United In Pink)

  1. Matta manikyrer är helt klart underskattade. Tycker det blev snyggare matt. Och allt rosa är ju inte sockersött som tur är för då hade jag nog fått dåndimpen den här veckan 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!