IsaDora Gel Nail Lacquer – 230 Pretty Ballerina

Pretty Ballerina är en av de nya färgerna för hösten från IsaDora. Det är en färg som jag inte sträcker mig efter i första hand men som är en användbar och diskret nyans. Ibland kan det vara jäkligt snyggt med den här typen av lack och det är ju perfekt på arbetsplatser där det krävs diskret nagellack.

Nyansen är dammigt ljusrosa och väldigt nära beige. Personligen tyckte jag att nyansen var lättburen. Dock kan jag säga att jag inte lät detta vara så länge. En liten glitterlayering kommer upp på bloggen inom kort. 🙂 Upptäckte precis att denna veckan har varit väldigt…rosa. Det var inte alls min mening, det bara blev så. 🙂 Jag ska försöka få till ett holoinlägg också men måste först lacka i holo så jag vågar inte lova något.

IsaDora’s gellack används tillsammans med det speciella överlacket och härdas i dagsljus. Jag skrev felaktigt att CND Vinylux också krävde dagsljus, det ska jag ändra på.

Applicering: Rinnig och något tunn formula. Första lagret fick jag vara väldigt försiktig med. Jag började med ett tunt lager och sedan krävdes ytterligare två lager. Lite lurigt att få helt jämnt men det såg ok ut efter topplacket. Torktiden är snabb.

 

Translation:

Pretty Ballerina is one of the new shades from IsaDora this fall. It’s part of Gel Nail Lacquer so it needs to be topped with the special top coat. It dries in day light.

The shade is dusty pink and looks like a beige kind of pink if you know what I mean. Very easy to wear and looks really good on. Work appropriate and sweet. Perfect for nail art and layering as well. Ok, not the color I love to wear. I’m more of a neon, poppy and vampy type. I want things to happen when I look at my claws. 🙂 You will see a glitter layering soon with this as a base.

Application: Runny and a bit thin formula. I had to be very careful applying this. I used one thin coat and two normal coats. Not completely even but the top coat makes this look ok. The dry time is good.

 

IsaDora Gel Nail Lacquer - Pretty Ballerina 06 IsaDora Gel Nail Lacquer - Pretty Ballerina 08 IsaDora Gel Nail Lacquer - Pretty Ballerina 09 IsaDora Gel Nail Lacquer - Pretty Ballerina 10 IsaDora Gel Nail Lacquer - Pretty Ballerina 11

 

2 reaktioner på ”IsaDora Gel Nail Lacquer – 230 Pretty Ballerina

  1. Pingback: OPI – Let’s Do Anything We Want! | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!