Gina Tricot – Brilliant Blue

Idag tänkte jag att jag skulle vara med på Emelie’s Blå Måndag och återigen har jag ett blått Gina-lack att bjuda på. Det här är så mycket finare i verkligheten då det är ganska petrolfärgat. Det är en tydlig grön ton i lacket som inte riktigt kommer fram på bilderna. Jag gillar nyansen väldigt mycket. Det är ett skimmerlack med lite, lite mikroskimmer i. Fint.

Applicering: Tre lager på bilderna men det går att klara sig på två lager. Lättlackat och torkar normalfort. Tyvärr krympte det lite när överlack kom på.

 

Translation:

Today I participate in Emelie’s Blue Monday with a blue polish from Gina Tricot.

This polish has a green tone in it which is not so visible in the pics. I would like to say this looks like petrol. I really like this shade and the shimmer. Beautiful.

Application: Three coats in the pics but you can probably get away with two. The dry time is normal but sadly this shrinks a bit after the top coat.

 

Gina Tricot - Brilliant Blue 01 Gina Tricot - Brilliant Blue 02 Gina Tricot - Brilliant Blue 03 Gina Tricot - Brilliant Blue 04 Gina Tricot - Brilliant Blue 05 Gina Tricot - Brilliant Blue 06 Gina Tricot - Brilliant Blue 07

 

 

2 reaktioner på ”Gina Tricot – Brilliant Blue

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

